Dotyczy: Postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nr Us.260.2.2.2013 prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie pod nazwą „Sprzedaż energii elektrycznej dla punktów poboru budynku Ośrodka Pomocy Społecznej oraz budynku Noclegowni w Jastrzębiu-Zdroju”.
Niniejszym zgodnie z art. 38 ust. 1,2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. (Dz. U. z 2013 r. poz. 907) przedstawiamy odpowiedzi na pytania zadane do treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia na zadanie pod nazwą „Sprzedaż energii elektrycznej dla punktów poboru budynku Ośrodka Pomocy Społecznej oraz budynku noclegowni w Jastrzębiu-Zdroju”.
Pytanie 1:
Dotyczy zapisu załącznika nr 7 (projekt umowy) §7 ust. 1 w tym miejscu wskazujemy, iż do skutecznego dokonania zmiany sprzedawcy energii elektrycznej zgodnie z dyspozycją art. 4j ustawy prawo energetyczne potrzebne jest dokonanie następujących czynności:
- wypowiedzenia dotychczasowych umów (umowa kompleksowa albo umowa sprzedaży)
- zawarcie umowy sprzedaży energii elektrycznej z nowym sprzedawcą
-zawarcie umowy o świadczenie usługi dystrybucji energii elektrycznej z lokalnym OSD
- dostosowanie układów pomiarowo-rozliczeniowych
- zgłoszenie do lokalnego wniosku o dokonanie zmiany sprzedawcy energii elektrycznej w terminie 30 dni przed planowanym dniem wejścia w życie umowy sprzedaży z nowym sprzedawca, jeżeli jest to pierwsza zmiana sprzedawcy, a jeżeli jest to kolejna zmiana to powyższy termin wynosi 14 dni.
Mając na uwadze powyższe wnosimy o uwzględnienie czasu potrzebnego na przeprowadzenie procedury zmiany Sprzedawcy i zmodyfikowanie zapisu tego na następujący: „Umowa wchodzi w życie z dniem …...r.”, lecz rozpoczęcie dostawy energii elektrycznej nastąpi nie wcześniej niż po pozytywnym przeprowadzeniu procesu zmiany sprzedawcy.
Odpowiedź:
Zamawiający nie widzi potrzeby zmiany zapisów §7 ust. 1. Umowy z Zamawiającym na sprzedaż energii oraz usługę dystrybucji są zawarte na czas określony. Termin wykonania zamówienia jest wskazany w pkt. 5 SIWZ.
Pytanie 2:
W §5 wnosimy o wpisanie kolejnego punktu: „Ceny jednostkowe netto określone w ust. 1 ulegają zmianie w przypadku ustawowej zmiany ustawowej zmiany stawki podatku VAT lub ustawowej zmianie opodatkowanie energii elektrycznej podatkiem akcyzowym”.
Odpowiedź:
Zamawiający nie przychyla się do wniosku o dopisanie kolejnego punktu §5 umowy.
Pytanie 3:
Wnioskuję ponadto o dostosowanie §3 ust. 2 do obowiązującego rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 18 sierpnia 2011 r. (Dz. U. z dnia 12.09.2011 r.) w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną poprzez wskazanie art. 42 jako właściwego do rozliczeń usługi sprzedaży.
Odpowiedź:
W związku z powyższym powołując się na art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. (Dz. U. z 2013 r. r. poz. 907) Zamawiający informuje o zmianie i modyfikacji treści SIWZ:
§3 ust. 2 umowy otrzymuje brzmienie:
W przypadku niedotrzymania jakościowych standardów obsługi Zamawiającemu na jego pisemny wniosek przysługuje prawo bonifikaty lub upustu według stawek określonych w § 38 Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 18 sierpnia 2011 r. w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną (Dz. U. Nr 189 poz. 1126 z późn. zm.) lub w każdym później wydanym akcie prawnym określającym te stawki.
Pytanie 4:
Wnioskuję o dostosowanie zapisów § 6 ust. 7 do obowiązującego rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 18 sierpnia 2011 r. (Dz. U. z dnia 12.09.2011 r.) w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną poprzez wydłużenie terminu do rozpatrzenia reklamacji do 14 dni.
Odpowiedź:
W związku z powyższym powołując się na art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. (Dz. U. z 2013 r. r. poz. 907) Zamawiający informuje o zmianie i modyfikacji treści SIWZ:
§6 ust. 7 umowy otrzymuje brzmienie:
W przypadku uzasadnionych wątpliwości, co do prawidłowości wystawionej faktury Zamawiający złoży Sprzedawcy pisemną reklamację, dołączając jednocześnie do reklamacji sporną fakturę. Reklamacja winna być rozpatrzona przez Sprzedawcę na piśmie w terminie do 14 dni.
Pytanie 5,6,7,8:
5. Czy posiadają Państwo obecnie umowy kompleksowe czy rozdzielone umowy na sprzedaż i dystrybucje energii elektrycznej, czy procedura zmiany sprzedawcy przeprowadzana jest po raz pierwszy?
6. Czy obecnie obowiązujące umowy zawarte są na czas określony czy nie określony? Jaki jest okres wypowiedzenia w wyżej wymienionych umowach.
7. Czy Zamawiający udzieli Wykonawcy stosownego pełnomocnictwa do reprezentowania przed OSD w kwestiach związanych ze zgłoszeniem umowy sprzedaży?
8. Czy Zamawiający w wymaganym terminie przekaże Wykonawcy wszelkie informacje dotyczące zmiany sprzedawcy (numer licznika, numer ewidencyjny lub PPE itd.).
Odpowiedź 5,6,7,8:
Powyższe pytania nie dotyczą treści SIWZ dlatego Zamawiający nie udziela na nie odpowiedzi.
Powyższe zmiany nie powodują zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu. Dokonane zmiany treści SIWZ nie są istotne dlatego Zamawiający nie wydłuża terminu na składanie ofert.